Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naciąganie linki hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
Erecik 
TOP KEK


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 31
Skąd: Gubin
Wysłany: 10-05-2016, 19:10   Naciąganie linki hamulca ręcznego

Witam!
Jako, że moja Pumka miała spore problemy z hamulcem ręcznym (dźwignia stawała pionowo) postanowiłem coś z tym zrobić! Jako, że nie chciałem + nie miałem możliwości wejścia pod auto i naciągnięcia linki po stronie bębnów, zająłem się sprawą od środka pojazdu!

Od razu przepraszam za bałagan w aucie...

Jest to rozwiązanie podobno tymczasowe, ale no na razie nie mam innej opcji.

Co będzie potrzebne?

-Głęboki klucz nasadowy 10mm
-Ford Puma -_-

Całą operacje przeprowadzamy na wyłączonym hamulcu ręcznym! Dopiero w kroku 9 możemy to zmienić!

To zaczynamy!
0.Zostawiamy auto bez hamulca ręcznego, polecam na biegu.

1.Ustawcie swoje autko na płaskiej powierzchni, tak, aby nie stoczyło się w razie jakiejkolwiek awarii

2.Pierwsze co musimy zrobić, to zdjąć skórzaną osłonę dźwigni hamulca ręcznego. Trzyma się ona na 3 zatrzaskach. Dwa po bokach, jeden z przodu. Stosunkowo łatwo się ją wyciąga



3.Tu widoczny jeden z 3 zatrzasków na wyjętej już osłonie:


4.Po wyjęciu osłony, sprawa powinna wyglądać tak:


5.Jak widzicie, przy samej dźwigni znajduje się nakrętka 10mm:



6.Luzujemy ową nakrętkę kilkoma obrotami, uważając żeby nie odkręcić jej całkowicie!

7.Po poluzowaniu nakrętki, naciskamy kilkukrotnie hamulec "nożny", aby delikatnie poluzować tylne (tu wyczytałem na forach zagranicznych) samoregulatory hamulca.

8.Całe te luzowanie za nami, teraz tą samą nakrętkę, o której ciągle mowa dokręcamy tak, aby hamulec podczas zaciągania wydał od 4-6 klików. Tak mi w każdym bądź razie wygodnie :mrgreen:

9.Sprawdzamy, czy wysokość dźwigni nam odpowiada i wybieramy się na przejażdżkę, aby sprawdzić, czy linka nie jest naprężona za mocno i system nie hamuje nam samochodu mimo zwolnionego hamulca ręcznego.

10. Zakładamy skórzaną obudowę i po robocie!

Koszta całej operacji są zerowe, a korzyść całkiem spora!
Oczywiście jest to rozwiązanie raczej tymczasowe, ponieważ linka reguluje się sama i nasza ingerencja powinna być zbędna. Jej luz świadczy najczęściej o problemie w układzie hamulcowym!

P.S Wiem, że sprawa jest trywialna dla większości użytkowników. Mimo to, myślę, że nie zaszkodzi się podzielić czymś nawet tak prostym!

Rysunki zaczerpnięte z instrukcji serwisowej Forda Pumy
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 10-05-2016, 19:46   

^^^ Moim zdaniem super! Jako potwierdzenie ---> toporna instrukcja z TIS :wink:
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 11-05-2016, 17:18   

Milo ze wykazujesz inicjatywe na forum cos sie może tutaj ruszy. A poradnik spoko napewno się komuś przyda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo