Założenie zamka na pilota |
Autor |
Wiadomość |
lostlast
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 15-04-2013, 22:52 Założenie zamka na pilota
|
|
|
Po krótce to po pierwsze trzeba znaleźć dobry plus, albo pociągnąć bezpośrednio z aku, albo cztero-milimetrowy gruby kabel czerwony pod skrzynką bezpieczników.
Potem trzy weź kable z centralki i podłącz wedle schematu 2 w instrukcji ogólnej:
Do tego z bezpiecznikiem czerwonego przyłącz żółty i żółto-czarny z centralki (tuż poniżej bezpiecznika) i te trzy kable podłącz do tego +12 w samochodzie (ten 4mm kabelek pod bezpiecznikami) tak żeby 1 kabelek szedł od samochodu najpierw przez bezpiecznik i potem dopiero rozgałęziały się na trzy kable i wszystkie szły do centralki.
Czarny kabel z centralki podłącz do śruby po lewej pod nogami, to da nam minus czyli masę. Jak to zrobisz to centralka będzie już działać - wystarczy że wciśniesz pilot usłyszysz cykanie przekaźników w centralce.
Zostanie Ci już tylko podłączenie 4 kabli (z klapą 5) tak aby centralka mogła te swoje 3 plusy przekierować np. aby coś otworzyły lub zamknęły
Wszystko łączysz w przewodach w lewym słupku tak:
- Do niebieskiego i do niebiesko pomarańczowego przewodu w samochodzie łaczysz kable dwa brązowe z centralki (jakkolwiek bo to kierunkowskazy tylko) - Ja zauważyłem że kolory się powtarzają czasem albo są podobne, więc możesz trafić na coś innego, natnij lekko kabelek spróbuj z przyłożonym brązowym wcisnąć guzik, zobacz czy kierunki się zaświecą, czy nie, jak nie to spróbuj inny niebieski a tego zaizoluj
- Do biało-fioletowego w samochodu podłącz biało-czarny z centralki - to będzie sygnał otwarcia
- Do żółto-czarnego w samochodzie daj biały z centralki - to będzie zamykać drzwi
Możesz teraz przetestować otwieranie i zamykanie, powinno hulać.
Opcjonalnie znajdź dość gruby kabelek w progu pod drzwiami kierowcy (odegnij uszczelkę i dywanik) o kolorku pomarańczowo-czarnym podepnij do tego zielony z centralki (Uwaga, tylko wtedy jeżeli Twoja centralka na zielonym daje sygnał plus 10A na 1sek - bo ja taką mam). Jak to zrobisz to po przytrzymaniu 4s klawisza drugiego kanału otworzy się klapa (niezależnie od włączonego silnika czy zamkniętych drzwi)
Różowy kabelek ewentualnie poprowadź do silnika i podepnij jako plus do syrenki (jak masz) - dźwięki będzie wydawać przy uzbrajaniu.
To wszystko, resztę kabli uciąć, zaizolować
twórcy rozpiski:
zygiboos
lostlast
WAŻNE
NIE-ZAPOMNI KAŻDY CO PODŁĄCZA PONOSI SAM ZA SIEBIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma3
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma4
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma2
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma1
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma5
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma6
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma7
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma8 |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 16-04-2013, 09:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zac93
Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Chorzele/Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2013, 07:45
|
|
|
Robiąc według tej instrukcji po podłączeniu do żółto czarnego z samochodu do białego z centralki (co powinno zamykać drzwi) przy zamkniętym samochodzie i wciśnięciu zamknij otwiera mi się bagażnik Coś tu chyba jest nie tak , macie jakiś schemat instalacji elektrycznej? |
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-06-2013, 20:15
|
|
|
Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś? |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
zac93
Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Chorzele/Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2013, 20:58
|
|
|
Dzisiaj tam jeszcze raz zaglądałem i zauważyłem, że są 3 wiązki i w każdej jest np. żółto czarny Ogarnę to jak dorwę się do lutownicy |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 10-06-2013, 17:24
|
|
|
Tak trzeba uważać, są kable co się powtarzają kolorystycznie w niektórych wiązkach.
A do bagażnika powinien iść pomarańczowo czarny w progu kierowcy (i uwaga też są 2 podobne).
Ja musiałem czasem lekko naciąć jakiś, sprawdzić, a potem zaizolować. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 24-08-2013, 12:33
|
|
|
Opis świetny !
dziękuje zygiboos'owi za małe porady co do doboru centralki oraz lostlas'owi za zebranie opisu w jedno miejsce razem ze zdjęciami
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q1NVO1R4XRY[/youtube]
Zasadniczo w całym połączeniu warto dokładnie czytać instrukcję - u mnie różniły się sygnały na otwieranie i zamykanie centralnego zamka i trzeba było zamienić kabelki |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 24-08-2013, 21:22
|
|
|
No Fajnie że Ci się udało i widzę, że też użyłeś większych siłowników. Gratki.
Ja dziś też zakładałem STIGa tylko, że w Subaru Foresterze kolegi ... Tam to dopiero były jaja... przekaźnik dodatkowy musieliśmy użyć bo okazało się, że jeden kabel steruje wszystkim - otwiera jak dostanie impuls minusowy ale dopiero jego przecięcie zamyka drzwi.
Zupełnie inna filozofia niż Fordowskie 2 kable gdzie zawsze na którymś jest stały + w zależności od stanu zamknięcia. Puma pod tym względem jest fajna bo wszystko podłączą się w jednym miejscu (a nie raz w kolumnie kierowniczej raz za bezpiecznikami raz w progu) no i nawet ma własny siłownik klapy już firmowy i wyprowadzenie drugiego kanału to w sumie najprostsza sprawa |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 25-08-2013, 15:55
|
|
|
właśnie dlatego nigdy nie byłem wielkim fanem Subaru
Ja dzisiaj pół dnia szukałem kabla który odpowiada za czujniki drzwiowe.. (czarno-zielony przy skrzynce bezpieczników jakby ktoś potrzebował)
Pozostaje jeszcze znalezienie czujnika przedniej klapy i bagażnika.. no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu..
tak czy inaczej ważne że otwieranie bagażnika z pilota działa |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 25-08-2013, 16:43
|
|
|
pablix napisał/a: | no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu.. |
Według mnie prostsze będzie odcinanie pompy paliwa, miałem takie coś w innym aucie i działo prosto, a zarazem skutecznie Nie wiem jak działa alarm STIG, ale ja miałem centralkę o nazwie DOG 5E i był w nim przekaźnik który po aktywacji alarmu rozłączał styki i tym samym rozłączał zasilanie pompy paliwa. Podłączenie banalnie proste, wystarczy zlokalizować przewód zasilający pompę paliwa, przeciąć go i podłączyć się szeregowo z wiązką alaramu |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 25-08-2013, 17:05
|
|
|
Kod: | Nie wiem jak działa alarm STIG |
również działa na przekaźniku i na takiej samej zasadzie muszę tylko zlokalizować kabel +12V po zapłonie i właśnie to zasilanie pompy
(ps. chyba offtopic robi ) |
|
|
|
|
monż
Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-12-2013, 12:12
|
|
|
Czy dobrze rozumiem że instrukcja dotyczy Pumy z centralką alarmu? A jak to jest jeżeli nie ma alarmu tylko centralne zamki sterowane z kluczyka? Wyczytałem gdzieś na forum że w tym przypadku siłowniki sterują sobą nawzajem.
Bo chciałbym nabyć coś takiego:
I tak się zastanawiam - schemat dolny po prawej? I gdzie szukać w tym przypadku przewodów od kierunkowskazów żeby sobie migać. Od skrzynki bezpieczników/przekaźników? |
|
|
|
|
zac93
Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Chorzele/Warszawa
|
Wysłany: 25-12-2013, 17:21
|
|
|
Kolory kabli masz opisane w pierwszym poście wszystkiego szukaj koło słupka przy drzwiach kierowcy |
|
|
|
|
bastek
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 8 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-04-2015, 21:36
|
|
|
rapart napisał/a: | Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś? |
do czego ten zielony gruby podlaczyc? |
_________________ Jestem z Zabrza.... |
|
|
|
|
|