demontaż boczków przednich drzwi |
Autor |
Wiadomość |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 31-07-2012, 23:22
|
|
|
Dzisiaj rozbierałem drzwi lewe od kierowcy. Postanowiłem pstryknąć parę foto (dla potomnych). Dodaję opis. Mam nadzieję, że przyda się.
Zdjęcie 1. Normalny widok drzwi nie rozkręconych.
Miejsca, w których znajdują się śrubki konieczne do odkręcenia w celu zdjęcia tapicerki.
Przełączniki, które należy podważyć płaskim śrubokrętem w celu wyjęcia i rozłączenia wtyczki
Materiał, który można sobie wymienić na dowolny inny
Miejsce od którego najlepiej zacząć podważanie tapicerki płaskim śrubokrętem
Zdjęcie 2. Pierwszy widok przy zdejmowaniu tapicerki.
Miejsce w którym znajowały się śruby mocujące tapicerkę
Miejsce w którym powinny wchodzić główki spinek trzymających tapicerkę
Miejsce w które powinny wchodzić spinki trzymające tapicerkę
Wygłuszenie drzwi, pod nim znajdują się kable
Zobrazowana częsta przyczyna odwalania się tapicerki, dalej znajduje się przykład jak można to naprawić
Zdjęcie 3. Propozycja naprawy jednej z przyczyn odwalającej się tapicerki.
Można oczywiście oderwać ten cały czarny pasek wzdółż nasparować klejem, wcisnąć na siłę i poczekać aż wyschnie. Efekt powinien być równie dobry.
Zdjęcie 4. Centralny zamek, czujnik zamknięcia drzwi
Złączka przewodów od czujnika zamknięcia drzwi znajdującego się w zamku do centralki rozdzielczej koło nóg pasażera.
Złączka przewodów centralnego zamka
Zdjęcie 5. Czujnik zamknięcia drzwi
Powiększenie złączki od czujnika zamkniecia drzwi. Zwróć uwagę na kolor kabli!
Zdjęcie 6. Jak wymienić tapicerkę na inną?
Plastikowe nity, które należy poobcinać aby obleciał materiał zaznaczony kolorem jasnoniebieskim na zdjęciu 1.
Zdjęcie 7. Jak wymienić tapicerkę na inną? CD
Plastikowe nity, które należy poobcinać aby obleciał materiał zaznaczony kolorem jasnoniebieskim na zdjęciu 1.
Miejsca w których powinny siedzieć główki spinek tapicerki
Dziękuję za uwagę |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
hojrak
1st Electric Orange
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-08-2012, 07:18
|
|
|
Fajny opis Trojan:) Paru osobom się przyda Od teraz każdą rzecz co będę rozbierał tez będę focił:) A nóż widelec się komuś przyda;) |
_________________ Był Jest |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 10-10-2012, 19:24
|
|
|
Follow-up do poradnika Trojana:
Wymaiana tapicerki na przykładzie boczków tylnych:
1. Demontaż tapicerki:
Przód:
Tył:
2. Zrywamy plastikowe nity mocujące "obszyty" plastik z resztą:
3. Zrywamy stary materiał i na jego podstawie wycinamy nowy (z zapasem):
4. Kleimy nowy materiał do plastiku, trzeba uważać, żeby nie dać za dużo kleju w jednym miejscu bo może przebić przez materiał i będzie "lipa" :
5. Składamy całość do kupy, zerwane nity zastępujemy zestawem wkręt + podkładka. Czasami dziury po nitach mogą być za duże i trzeba je czymś uzupełnić, ja sobie poradziłem klejem na gorąco z pistoletu:
6. Montujemy boczek z powrotem do auta .
W przypadku przednich boczków sytuacja wygląda bardzo podobnie, jedynie stary materiał jest podłożony dodatkowo gąbką, która dość ciężko schodzi z plastiku.
Efekt końcowy:
|
Ostatnio zmieniony przez Tast 15-01-2013, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawek535
RBR+g27+TV51"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
|
Wysłany: 10-10-2012, 19:53
|
|
|
Ja nakleiłem na stary materiał
[ Dodano: 11-10-2012, 23:26 ]
ja wrzucę jutro fotkę jak to u mnie wygląda |
_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
|
|
|
|
|
cradleoffilth
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 57 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2012, 22:30
|
|
|
u mnie jest skora wiec raczej nie przydatne, ale jak ktos ma material to musze powiedziec ze super to wyglada. Jestem zwolennikiem wszelkich rozwiazan fabrycznych i duzym przeciwnikiem "tuningu optycznego" ale w tym przypadku wyglada to 1000 razy lepiej niz fabryka. |
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2012, 08:05
|
|
|
mi tez sie to podoba.
nawet bardzo. |
|
|
|
|
regflash
REG IB69
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 22 Skąd: Regen
|
Wysłany: 21-01-2015, 11:52
|
|
|
Wlasnie chce sie zabierac za zdejmowanie boczkow dzwi, niestety linki nie dzialaja, tzn. same linki dzialaja ale fotki zostaly usuniete z fotosika. |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
regflash
REG IB69
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 22 Skąd: Regen
|
Wysłany: 21-01-2015, 15:34
|
|
|
Spoko, juz opanowalem, przy okazji polamalem mockwanie konsolki przelacznikow podnosnikow szyb (tak to jest kiedy czlowiek nie wie jak wypina sie te smieszne fordowskie wtyczki) , trudno, bede kleic. |
|
|
|
|
jakqa
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 15 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 07-09-2017, 09:13
|
|
|
Sorka za odkop, zna ktoś kolory przewodów od czujnika otwartych drzwi w zamku? Bo nie mam wiązki w drzwiach zostało chyba odcięte nie mogę nigdzie znaleźć |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 07-09-2017, 09:23
|
|
|
Niestety nie znam... ale najczęściej jak Ci nie działa ten czujnik to po prostu jest wyjęta żaróweczka w konsoli. U mnie tak było. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
jakqa
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 15 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 29-10-2017, 18:55
|
|
|
Mógłby ktoś podesłać zdjęcie od czujnika zamknietych drzwi , albo kolory przewodów bo niestety nie mam wtyczki ani przewodów od tej głównej wtyczki drzwi-samochód jakby ktoś to wyrwał |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 18-11-2017, 09:01
|
|
|
żaden czujnik tylko krańcówka i nie jest w zamku tylko w karoserii pod zawiasem chyba ( nie chce mi się iść sprawdzać teraz) |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-11-2017, 16:23
|
|
|
Jest też przy zamku i on odpowiada za kontrolke niezamknietych drzwi |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2017, 23:04
|
|
|
hmm... mam rozpięty czujnik od zamka, a kontrolka działa
z tego co kojarzę, to jest ona od alarmu/ podwójnego blokowania. mam coś uwalone przy wkładce zamka i zamek jest luźny. alarm mi przez to wariował, więc rozpiąłem. Ryglowanie działa, alarm siedzi cicho |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
|