Zamknięty przez: Gaydek 19-04-2009, 14:11 |
Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę. |
Autor |
Wiadomość |
dawid 25 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2008, 16:17 Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę.
|
|
|
Witam wszystkich !
Mam kilka problemów z moim autem :
Pierwszy problem:
przy niskich obrotach np. pierwszy bieg bez gazu puma się toczy i słychać dziwne chrobotanie po dodaniu gazu i przekroczeniu 2000 obrotów zanika. Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach.
Drugi problem:
są to drgania kierownicy przy hamowaniu z ok 100 km/h przy mniejszych prędkościach nie występuje. Wymieniłem tarcze, klocki, łożyska, zamieniałem koła i dalej to samo.
Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ?
Trzeci problem:
Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał.
Występuje to w równych odstępach czasu.
Ostatni problem:
Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty. Może jest to powiązane z pierwszym problemem.
A i jeszcze jedno. Kolor mojej pumy to czerwony jaki jest jego kod ?
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 20-10-2008, 19:01
|
|
|
dawid 25 napisał/a: | Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty | łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 20-10-2008, 21:32
|
|
|
Drugi problem - krzywe felacze. Sprawdzisz na wyważarce kół |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
Franek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2008, 19:58
|
|
|
dawid 25 napisał/a: | Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał.
Występuje to w równych odstępach czasu. |
Słyszysz to we wnętrzu samochodu czy na zewnątrz? Może chodzi o http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2202 |
|
|
|
|
dawid 25 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2009, 14:33
|
|
|
Orientuje się ktoś może ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów ? |
|
|
|
|
Danieloon
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 398 Skąd: Stawiszyn/Kalisz
|
Wysłany: 08-02-2009, 15:54
|
|
|
dawid 25, na allegro podają że cena to 205zł ja też miałem z tym problem i wymieniłem cała skrzynie trafiła okazyjnie.
Link do allegro.
http://allegro.pl/item530...cus_fiesta.html |
_________________ Danieloon |
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-02-2009, 16:18
|
|
|
dawid 25 napisał/a: | ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów |
a czy nie chodzi Ci o wysprzęglik hydr? http://ford.istore.pl/pl,...ik,luk,ib5.html |
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 17-02-2009, 08:28
|
|
|
Z tym pierwszym problemem to mogę się z Tobą podzielić taką uwagą:
Nie jeżdzę całą noc i rano odpalam i też słyszę takie chrrrr ale to chwilowo i jak juz 2 wbiję to jest spoko.Możliwe,że tak już wszystkie mają;)
PZDR |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2009, 08:39
|
|
|
To jest test abs i tcs nie masz się o co martwić |
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 20-02-2009, 10:01
|
|
|
Co do tego chrobotania to u mnie też tak chrobotało do 2500obr. okazało się że skrzywił się napinacz paska rozrządu i pasek tarł o obudowę. Na wyższych obrotach nie było nic słychać więc ja bym nie czekał tylko podjechał do mechanika.
laurenth1981 napisał/a: | To jest test abs i tcs nie masz się o co martwić |
Abs i Tcs testuje się po ruszeniu tylko na pierwszym biegu a nie na 1,2 i 3. |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
laurenth1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2009, 10:39
|
|
|
Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi czyli teścik |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2009, 12:58
|
|
|
To inaczej - jeśli chrobotnięcie jest jedno i krótkie (bieg nie ma znaczenia, tylko oborty), to test. Jeśli dzwięk jest długi, albo się powtarza, trzeba szukać przyczyny. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 20-02-2009, 13:29
|
|
|
laurenth1981 napisał/a: | Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi czyli teścik |
dawid 25 napisał/a: | Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach |
|
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 20-02-2009, 13:48
|
|
|
Opoya napisał/a: | bieg nie ma znaczenia, tylko oborty |
Nie obroty - prędkość. Układ jest testowany przy prędkości 20 - 25km/h nawet jeśli auto jest toczone na luzie. |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2009, 14:16
|
|
|
No to w przypadku mojej Pumy jest inaczej - sprawdzałam i jest tak jak napisałam. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
|